Tiedote, joulukuu 2019

SMS:n uusi toiminnanjohtaja ja hallitus

Suomen Maantieteellisen Seuran hallitus valitsi 27.11.19 kokouksessaan toiminnanjohtajakseen valtiotieteiden kandidaatti Laura Kippolan, joka aloittaa toimessa 1.1.2020.

Vaalikokouksessa 11.12.19 hallitukseen valittiin kolme uutta jäsentä: Antti Mäenpää Vaasan yliopistosta, Eeva-Kaisa Prokkola Oulun yliopistosta ja Markus Jylhä Helsingin yliopistosta, joka myös valittiin seuran rahastonhoitajaksi. Seuran puheenjohtajana jatkaa VTT:n erikoistutkija Maria Merisalo, varapuheenjohtajana Venla Bernelius Helsingin yliopistosta ja kokoussihteerinä filosofian maisteri Anuliina Hietamies.

Lisäksi hallituksessa edelleen jatkavat Tom Blom Helsingin yliopistosta, Anna-Maija Kohijoki Turun kauppakorkeakoulusta, Ville Savoranta Sisäministeriöstä, Ilkka Pyy Itä-Suomen yliopistosta ja Olli Ruth Helsingin yliopistosta. Lisäksi opiskelijaedustajana jatkaa Maria-Sofia Nurmi Helsingin yliopistosta sekä lisäksi uutena opiskelijaedustajana Samuli Taanila Oulun yliopistosta. Vuoden 2020 alusta Terran uutena päätoimittajana aloittaa yliopistotutkija, dosentti Maarit Sireni Karjalan tutkimuslaitoksesta Itä-Suomen yliopistosta.

Suomen Maantieteellisen Seuran hallitus toivottaa jäsenilleen hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2020!